22 Ocak 2015 Perşembe

Asideh (şırnak yöresi) Bal kabağı yemeği


Evet geçen postta 3 bal kabağı tarifim var demiştim Şimdi sıra ikincisine geldi
Asideh bizim yöresel ve çooook eski bir yemeğimizdir Babacığım çok ama çok severdi taaa çocukluğundaki bir tat Asideh....
Ama bir çok yemek gibi buda unutulmaya yüz tutmuş yemeklerimizden bende tekrar hatırlatmak istedim geçelim asideh'in tarifine

Malzemeler
500 gr bal kabağı
1,5 su bardağı şeker
3 dolu yemek kaşığı pirinç
1 tatlı kaşğı tereyağı

Yapılışı
Bal kabağı tatlısı yapar gibi kabağı dilimleyip üzerine şeker ilave edip kabaklar yumuşayana kadar pişiriyoruz
Kabaklar piştiğinde üzerine pirinç ve 2 su bardağı su ekleyerek kaynamaya bırakıyoruz kaynadıktan sonra altını kısıp tereyağı ilave ederek  ara ara kaşıkla kabakları ezerek karıştırıyoruz,eğer suyu biterse ara ara su ilave ediyoruz pirinçler iyice piştiğinde (hata lapa haline geldiğinde) ocağın altını kapatıyoruz .
Yemeğimiz piştiğinde muhallebi kıvamında olmalı
Damak tadına göre şeker ilavesi yapılabilir




3 yorum:

  1. hiç denemedim.yemedimde ama merak ettim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. İlk kez duyuyorum çok leziz görünüyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Tam mevsimi hic yemedim ama denemek istiyorum

    YanıtlaSil