30 Kasım 2015 Pazartesi

Kırmızı biber sosu (kahvaltılık)


Bu güzel ve lezzetli kırmızı biberli kahvaltılık sos tarifini ben kış için  uygun olacak ölçülerde verdim.İsteyen günlük tüketmek için miktarı ayarlayabilir.Çok lezzetli oluyor şiddetle tavsiye ederim

Malzemeler


  • 5 kg kırmızı biber
  • 1 kg sivri veya çarliston biber
  • 1 demet maydanoz
  • 1 çay bardağı sirke
  • 1 baş sarımsak


Yapılışı

  • Daha kolay temizlemek için biberlerin saplarını ve çekirdeklerini dolma yapar gibi temizleyin
  • Fırında kabukları iyice kızarana kadar pişirin


  • İyice közlenen biberlerin kabuklarını soyun ve irice doğrayın
  • Yeşil biberleri yemeklik doğrayın ve bol yağda kavurun
  • Kavrulan biberlere temizleyip doğradığınız kırmızı biberleri ilave edin.Beraber 3-4 dk kavurun 
  • 1 baş sarımsağı temizleyip ezin ve biberlere ilave edin ve karıştırın 
  • Doğranmış maydanozu ekleyin ve iyice karıştırın  
  • Ocağın altını kısın ve hazırladığınız sosu hızlıca kavanozlara doldurun bir bez yardımıyla kavanozların kapaklarını sıkıca kapatın ve kavanozları ter çevirin üzerlerine bir sofra bezi örterek bir gün bu şekilde bekletin
  • Kavanozların kapakları hafifçe çökmüşse konserveler hazır demektir  
  • Kapakları tutan konserveleri yıl boyunca saklayabilirsiniz

5 yorum:

  1. Kırmızı biberle yapılan tüm tarifler çok lezzetli oluyor. Bu da onlardan biri. Ellerinize sağlık.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Kırmızı biberlerin çekirdeklerini önceden çıkarmak iyi fikir. Piştikten sonra ayıklaması zor olur çünkü... Kırmızı biber sosu sulu sulu çok lezzetli olmuştur eminim. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Zülal garipkuş
    Önceleri biberleri yıkayıp direk tepsiye koyardım ve temizlerken çok uğraşıyordum sonra çekirdeklerini çıkarıp közledim çok pratik oldu.
    Bu tarifi çok ama çok seviyoruz ve çok çok yapıyorum tavsiye ederim
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Kırmızı biber benimde vazgeçilmezim.Ellerinize sağlık.Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  5. Annemim soslarından, kışlık hazırlıklar:))) ellerinize sağlık.
    Ben de sizi sayfama beklerim...
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler.

    YanıtlaSil