2 Nisan 2016 Cumartesi

Taş Köfte (ığdır yöresi)







Taş köfte Iğdır yöresine ait lezzetli bir yemektir
Çok eskiden et taş ile döve döve macun haline getirilerek yapıldığından bu yemeğe taş köfte ismini vermiştir.Günümüzde teknolojiden yararlanarak yapılıyor
Taş köftenin bildiğim kısa hikayesi bu şekilde






Malzemeler
  • 2 tane patates
  • 1 tane kuru soğan
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
 Malzemeler (köfte için)
  • 500 gram kıyma
  • 1 tane yumurta
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 1 çay bardağı bulgur
  • Karabiber kimyon ve pul biber
y



Yapılışı
  • Kıymayı uygun bir kaba alın be biz bardak yardımıyla iyice dövün bu işlem yapacağınız köftelerin dağılmaması için yapılıyor.
  • Köfte için gereken tüm malzemeyi uygun bir kaba alarak iyice yoğurun
  • Yoğurduğunuz harçtan cevizden biraz daha büyük parçalar kopararak elinizde yuvarlayın


  • Soğanı küçük küçük doğrayın ve yağda kavurun ve salçaları ilave edin
  • Hazırladığınız köfteleri yavaşça kavrulan soğanların üzerine bırakın altları hafifçe kızardıkça yavaşça çevirin
  • Üzerine iri küpler şeklinde doğradığınız patatesleri yavaşça bırakın köfte ve patateslerin üzerini geçmeyecek kadar su ilave edin
  • Köfteler iyice pişince ocaktan alın ve servise hazırlayın







11 yorum:

  1. offf amaniin bu neeeeee yeni bi köfte tarifi bilmediğimiiz oleeeey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğun en sevdiğim yönüde bu birbirimizden öğreneceğimiz çooook şey var

      Sil
  2. Sulu köfteye benzettim :) Ellerinize Sağlık :)
    http://benimsevimlidunyam.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk bakışta biraz andırıyor ama çok farklı ☺️

      Sil
  3. çok yaparım ama adını böyle bilmiyordum bir de ben önce patatesleri kavuruyorum soğanla, suyu kaynamaya başlayınca köfteleri koyuyorum. sanırım böyle daha lezzetli olur. ilk yaptığımda senin tarifini deneyeceğim nasip olursa. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Aslında orjinal tarifi senin yaptığın gibi ama ben bu şekilde yapmayı tercih ediyorum köfteler biraz sotelendiğinde daha lezzetlimoluyor hemde tüm malzeme kavrulmuş oluyor.İnşallah bu şeklinde beğenirsin

    YanıtlaSil
  5. Çok severim yaparım ama adının taş köfte olduğunu bilmiyordum ellerine emeklerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. hımmmm nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Bizim evde en çok yapılan yemek,çok sevilir.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil